reklama

Pestrý svet blogerský

Keď som sa dosýta vyhrala s prehľadom blogerov podľa mena, registrácie aj karmy, napadlo ma tento zoznam doplniť aj podľa iných kritérií. A tak som z nich vytvorila niekoľko skupín:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)

Ideologické hľadisko

Tu je to jednoznačné - prevažujú kresťania. Do tejto skupiny možno zaradiť blogerov Farárika a Koscelanskú a ak to rozšírime o Starý a Nový zákon, tak aj Ábelovú, Adama, Bartolomeja, Mareka, Davida i Dávida, Lazárovú, Tomáša. Do tejto kategórie som zaradila aj Sibylu.

Podľa povolania

Reprezentatívna vzorka. Máme remeselníkov Čižmárika, Hrnčiara, Kollára aj Kollárovú, Kováčika aj Kováčovú, Lopatára, Mlynarčíkovú aj Mydlára. O zábavu sa nám starajú dvaja Hudci a jedna Hudecová, o vzdelanie Kantor, ktorý vyučuje Študenta a v poľnohospodárstve pracujú Chmeliar s Husarom. Našim žalúdkom sa venujú Krčmárik a Kuchár.
Na základe ohlasov z diskusie pridávam stolárku Tischlerovú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Botanické hľadisko

Prevažujú stromy - Brezovská a Brezovský, Dubek aj Dubovský, Jablonská, Javurek, Lieskovský a Lipovská. Úžitkové plodiny zastupujú Chren, Kapusta i Kapustová, Repčiak a Žitná a nielen na úžitok, ale aj pre potechu oka je tu Lučinská.

Zoologické hľadisko

Živočíšna ríša je veľmi pestrá. Máme tu hmyz v podaní Mušku, plazy zastupuje Had, mäsožravce okrem dvoch Vlčkových aj Vlková a ryby Karasová. Medzi vtákmi sú dravce - Vorel a snáď aj Orolín, ako aj Sokolová a v noci môžeme stretnúť Soviša. Príbuzenský vzťah nepoprú Králik i Zajko a nechýbajú ani úžitkové zvieratá Húska a Baran.
Dopĺňam operenca Stehlíkovú a divokého psa Dingovú.

Akí sme

Tu je to tiež rozmanité. Vek prezrádza Mládková, blízko k sebe majú Veselý a Smejkalová. Ich protipólom je Tichá, estetické hľadisko zastupuje Schönová a veľkosť Nagyová.
Pekného máme aj Bellu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Farebnosť

Máme takmer kompletnú paletu - Bellu, Černákovú, Červeňa, Čierneho, Šedivého, Zeleníka i Modrovichovú.
Tu som sa dopustila omylu a tak Bellu presúvam o kategóriu vyššie a zoznam dopĺňam o Siváka a nováčikov Černého, Bielčíka a Dúhovú, ktorá spektrum skompletizovala.

Pôvod

Na rozdiel od predchádzajúcich kategórií je to v tejto dosť nerovnomerné - vychádza mi prevaha západnej časti našej krajiny: Trenčan, Trnavská, Zámocký, Vrablianská. Stredné Slovensko zastupujú Balogová, Likavčan a Trstenský a univerzálne pôsobenie predstavuje Lehotský, ktorého možno zaradiť do ľubovoľného geografického priestoru.

Toto je len také základné triedenie. Ospravedlňujem sa tým, na ktorých som zabudla a tým, ktorí sa mi do mojej charakteristiky nehodili. Najviac však tým, ktorých mená som si dnes pre svoju kategorizáciu "požičala".

Blanka Ulaherová

Blanka Ulaherová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  338
  •  | 
  • Páči sa:  471x

Pragmatička so srdcom Zoznam autorových rubrík:  PostrehyCestovanieSpomienky

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu