Keď v piatok večer po ôsmej internet nešiel, boli sme ešte zhovievaví. V sobotu ráno sme zavolali na ohlasovňu porúch 12 129, kde sme sa dozvedeli, že výluka je plánovaná do 18:00. Uspokojili sme susedov v ulici, ktorí mali podobné problémy a trpezlivo sme čakali.
V nedeľu ráno nám na ohlasovni porúch povedali, že dodávateľská firma, ktorá mala sieť opraviť, odišla večer z pracoviska bez toho, aby prácu ukončila a oni nemôžu pre nás urobiť nič. Medzitým susedom telefóny nabehli.
V pondelok sme sa opäť niekoľkokrát pripomenuli. Nielen na ohlasovni porúch, ale aj na centre služieb zákazníkom 0800 123 456, kde boli síce veľmi ochotní informovať nás o nových superskvelých službách, ale pomôcť nám nemohli.
Každý rozhovor začinal:
"Dobrý deň, centrum služieb zákazníkom/ohlasovňa porúch, pri telefóne XY. Ako vám môžem pomôcť?" a končil:
"Ľutujem, nemôžem vám pomôcť."
Dozvedeli sme sa niekoľko verzií nášho problému a niekoľko dôvodov, pre ktoré nám telefón nemôže byť sprevádzkovaný. Riešenie jediné - ak sme nespokojní, máme napísať reklamáciu. Kontakty na zodpovedných pracovníkov ani na vrcholový menežment nám nemôžu dať. Nie je možné ani dostávať spätnú informáciu o priebehu odstraňovania poruchy.
Viem, že práca na infolinke nie je med lízať. Sama som pred siedmimi rokmi robila v jednom call-centre. Práve pre T-Com či Slovenské telekomunikácie, ako sa to tuším vtedy volalo, som mala za úlohu obvolávať zákazníkov, ktorí požiadali o zrušenie pevnej linky, a prehovárať ich, aby si to rozmysleli. Argumentovať som mala hlavne úskalím používania mobilných telefónov a potrebou neustáleho nabíjania batérie. Ak by na mobile predsa trvali, mala som ich usmerňovať aspoň na vtedajší Eurotel, aby zisk ostal v rodine.
Nepodarilo sa mi presvedčiť ani jedného, ale ani som sa o to veľmi nesnažila. Vďaka tomu aj moja kariéra operátorky skončila skôr, ako som vyfasovala sľúbené moderné sluchátka.
Dnes, na piaty deň nefungovania linky, sme sa dozvedeli, že problém je veľký a že MOŽNO nám telefón sprevádzkujú dnes alebo zajtra.
Super.
Už desaťročia mesačne platíme za možnosť využívania pevnej linky nemalý paušál a nikdy sme s platbou nemeškali. Za odmenu som vďaka neschopnosti T-Comu nemohla od piatka uhradiť zloženky cez internet a naše rádio nemá aktualizované webové stránky, pretože túto časť práce robievam doma. A to ani nehovorím o tom, ako nám chýbalo pravidelné víkendové surfovanie, kedy máme možnosť neobmedzeného dátového prenosu.
Takže na záver moja dobrá rada.
Milý T-Com, čo keby si tých korektných, slušných, ale nemohúcich papagájov na infolinkách nahradil záznamníkmi a namiesto nich zvýšil stav technikov, ktorí by sa starali o to, aby hovorov na linke 12 129 bolo čo najmenej?